A Ford a vadonatúj Ford GT-vel tér vissza Le Mans-ba 2016-ban, az 1966-os diadal 50. évfordulóján

2015. 06. 15.
2016-ban a Ford a vadonatúj Ford GT szupersportkocsival újra rajthoz áll a GT-Endurance Pro versenyosztályban, megemlékezve ezzel a márka 1966-os elsöprő győzelméről. A Ford GT modell a modern technológiák tárháza, hiszen az autót nemcsak az innovatív aerodinamikai megoldások és a kis tömegű, karbonszálas építési mód teszi izgalmassá, hanem minden idők legerősebb sorozatgyártású EcoBoost® motorja is: az új, ikerturbós Ford EcoBoost V6-os blokk teljesítménye meghaladja a 600 lóerőt.

A Ford ma bejelentette, hogy visszatér a világ egyik legnagyobb presztízsű versenysorozatába. A vállalat az új Ford GT versenyautóval száll majd küzdelembe, ami a jövőre már kapható vadonatúj, ultranagy teljesítményű szupersportkocsi alapjaira épül. A Ford GT versenyautó a Le Mans-i 24 órás futamon – a sokat emlegetett Hosszútávú és Fogyasztási Nagydíjon – áll majd rajthoz jövőre. A legendás francia pályán, Le Mans híres aszfaltcsíkján ma bemutatott Ford GT versenygép a GT-Endurance Pro versenyosztályban vág neki a 24 órás futamnak. Az új versenyautó – a Ford innovatív technikáinak versenykész bizonyítéka – a januárban bemutatott vadonatúj Ford GT szupersportkocsi alapjaira épül. A sorozatgyártású modell és a versenyautó egyaránt 2016-ban lép reflektorfénybe – pontosan 50 évvel azután, hogy a Ford GT mindhárom dobogós helyet megszerezte az 1966-os Le Mans-i 24 órás futamon.

“A hatvanas években Henry Ford II azért versenyeztette Le Mans-ban a GT40-est, hogy bebizonyítsa: a Ford a hosszútávú futamok legendás márkáit is képes legyőzni,” mesélte Bill Ford, a Ford Motor Company világszintű ügyvezető elnöke. “Még mindig hihetetlenül büszkék vagyunk arra, hogy zsinórban négyszer arattunk győzelmet ezen a legendás versenyen – és arra is, hogy az első Ford GT születését fémjelző innovatív szemlélet még ma is vállalatunk legfontosabb hajtóereje.” Az új Ford GT versenyautó a 2016-os Hosszútávú Világbajnokság és a TUDOR United SportsCar Bajnokság minden futamán indul majd; az autó először 2016 januárjában, a floridai Daytonában megrendezett Rolex 24 futamon lép először pályára. A Ford csapatokat a Chip Ganassi Racing with Felix Sabates (CGRFS) nevű formáció menedzseli. A pilóták nevét később hozzák nyilvánosságra.

A vadonatúj Ford GT a Ford Performance csoport csúcsterméke; a csoport kifejezetten azért jött létre, hogy innovatív megoldások révén dolgozzon ki megoldásokat a teljesítmény növelésére. A 2020-ig több mint 12 nagy teljesítményű modellt kifejlesztő Ford Perfomance egyre több versenyen vesz részt, és szakértelme révén mind több innovációt honosít meg a nagy teljesítményű autók és alkatrészek fejlesztése terén; ennek révén a legmodernebb technológiák gyorsabban jelenhetnek meg a Ford teljes termékkínálatában.

A Ford számára fontos a nagy teljesítményű autók lendületesen növekvő szegmense; a vállalat felismerte, hogy a vásárlók olyan autóra vágynak, ami rendkívül takarékos, élvonalbeli technológiát kínál és remek vezetési élményt nyújt. A Ford Performance kínálatában jelenleg a következő modellek szerepelnek: a Ford GT, a Focus RS, az F-150 Raptor, a Shelby GT350 és Shelby GT350R, a Focus ST és a Fiesta ST. “A Ford továbbra is három prioritást tart szem előtt világszerte: az Egy Ford terv végrehajtásának felgyorsítását, a remek termékek gyártását, valamint a szenvedély és az innováció meghonosítását az üzletmenet minden területén,” fogalmaz Mark Fields, a Ford Motor Company elnök-vezérigazgatója. “Az új Ford GT-ben sikerült mindhárom szempontot egyesítenünk. Gazdag versenysport-múltunk révén pedig azzal is tisztában vagyunk, hogy a termékinnováció bölcsője a világszínvonalú versenyzés.” A Ford GT versenyautóban számos innováció működik, ám a Ford úgy hiszi: ezek nem csupán arra szolgálnak majd, hogy az autó győzelmet arasson a GT-Endurance Pro osztályban, hanem arra is, hogy a márka minden termékének előnyére váljanak. Ez éppúgy igaz a legfejlettebb aerodinamikai megoldásaira (amelyek minimális légellenállás mellett is hatalmas leszorító erőt és remek stabilitást biztosítanak), mint a modern és könnyű karbonszálas anyagokra (amelyeknek köszönhetően a karosszéria rendkívül merev és könnyű), vagy az EcoBoost motor teljesítményére és alacsony üzemanyag-fogyasztására. “A Ford GT fejlesztése során mindannyiunk számára nyilvánvaló volt, hogy olyan autót építünk, amivel a Ford visszatér majd a GT-versenyek világába,” mondta el Raj Nair, a Ford globális termékfejlesztési alelnöke. “Hiszünk abban, hogy a Ford GT aerodinamikája, kis tömege és EcoBoost motorjának ereje révén újra egy világszintű versenyautót alkottunk.”

A projekt során a Ford együttműködik a Multimatic, a Roush Yates és a CGRFS vállalatokkal. Az autó tervezését és tesztelését a Ford és a Multimatic végezte, s a munkában a Ganassi is részt vett. A 3,5 literes EcoBoost motor fejlesztését a Roush Yates segítette. A 3,5 literes EcoBoost V6-os blokk 2014-ben debütált a TUDOR United SportsCar Bajnokságon. A Ford azóta a CGRFS-sel közösen több fontos versenyen is nyert, többek közt a Sebringi 12 órás futamon és a Daytona Rolex 24 versenyen. A Ganassi versenycsapat a Daytona 500, a Brickyard 400 és az Indianapolis 500 futamain aratott fontos győzelmeket.

“Nyertünk már versenyeket és bajnokságokat, de még sosem indultunk Le Mans-ban,” nyilatkozta a csapat tulajdonosa, Chip Ganassi. “Hogyan is mondhatna bármelyik csapat nemet arra a lehetőségre, hogy a vadonatúj Ford GT-vel állhat rajthoz a világ legnevesebb sportkocsi-versenyén, ráadásul éppen a versenytörténet egyik legemlékezetesebb diadalának 50. évfordulóján? Hogy ez kihívást jelent-e? Hát persze, de ehhez sikerült megszereznünk a lehető legjobb partnert: a Fordot!”

Márkakereskedés hírei

Aktuális ajánlatok

Legfrissebb akciók FX Autóház Kft.

Márkakereskedés hírei

Legfrissebb hírek FX Autóház Kft.