SÜTI (COOKIE) ÚTMUTATÓ
Ez az oldal a könnyebb kezelhetőség érdekében sütiket (cookie-kat) tartalmaz. A sütik szükségesek weboldalának optimális használatához. Segítenek általános használati statisztikák rögzítésében, valamint olyan információk tárolásában, amelyek lehetővé teszik bizonyos szolgáltatások, például a járművek összehasonlítása funkció használatát.Ezek a sütik nem tartalmaznak beazonosítható személyes adatokat. A sütikkel kapcsolatban további információkat olvashat a következő oldalon: Adatvédelem.

2018.06.11.

Megérkezett Magyarországra az első Ford GT szupersportkocsi

2016 áprilisában a világ 6506 autórajongója jelentkezett, hogy az első 500 darab Ford GT szupersportkocsi tulajdonosa lehessen. Az egyetlen szerencsés magyar jelentkező számára most jött el a pillanat, hogy végre átvehesse az legelső Magyarországra szállított Ford GT kulcsait.

A 3,5 literes, V6-os EcoBoost motorral hajtott országúti Ford GT a márka eddigi leggyorsabb sorozatgyártású modellje.

Teljesítménye 647 lóerő, forgatónyomatéka pedig 746 Nm, vagyis a Ford új, 3,5 literes V6-osa erősebb, mint bármely más sorozatgyártású EcoBoost motor, így a Ford GT az eddigi leggyorsabb autó, amely valaha is a Kék Oval emblémát viselte. A motor forgatónyomatékának 90 százaléka már 3500 1/perc fordulatszámtól rendelkezésre áll.



A 347 km/órás végsebességre képes szupersportkocsi versenyautó-változatát arra tervezték, hogy 50 évvel a legendás győzelem után ismét rajthoz álljon és nyerjen a Le Mans-i klasszikus 24 órás futamon. Ezt a történelmi bravúrt 2016-ban, a bejelentés évében véghez is vitte a Ford és Chip Ganassi csapata. Az utcai kivitel is sokban hasonlít a versenygéphez, hiszen karosszériája ugyanúgy karbonszálas anyagból készül, és egy 647 lóerős, 3,5 literes V6-os EcoBoost motor hajtja, hogy – még a közlekedési szabályok betartása mellett is – hasonló élményt kínáljon a közúton, mint a versenypályán.



Az autó aktív aerodinamikája a mindenkori vezetési helyzetnek megfelelően változik; erre szolgál többek közt az orr-rész különleges légbeömlője, vagy a nagyméretű, kihajtható légterelő szárny. A hidraulikus futómű az optimális teljesítményhez igazítja az autó hasmagasságát, a vezető pedig az öt egyedi üzemmód (Normál, Vizes út, Sport, Versenypálya, V-Max) segítségével a mindenkori helyzethez hangolhatja az autó viselkedését.



A Ford GT karbonszálas építési módja nemcsak a tömegcsökkentést szolgálja, hanem e megoldással olyan karosszériaforma alakítható ki, ami acélból vagy alumíniumból megoldhatatlan lenne. Kevesebb, mint 1400 kg üres tömegével a Ford GT teljesítmény-tömeg aránya 2,14 kg/lóerő. A futóműben és az aerodinamikában alkalmazott aktív dinamikai rendszerek minden sebességtartományban optimális leszorító erőt, légellenállást és kiegyensúlyozottságot biztosítanak, így az autó bármilyen felkészültségi szintű vezető számára biztonságosan kínálja az igazi sebesség élményét.



A Ford GT számos szenzora gondoskodik arról, hogy a szupersportkocsi motorteljesítménye, elektronikus stabilitásvezérlése, F1-technológiájú aktív futóműve és aktív aerodinamikája mindig megfeleljen a vezető által választott üzemmódnak, hogy az autó minden vezetési helyzetben tökéletesen teljesítsen.



Forrás: Ford Sajtószoba



Márkakereskedésünk hírei