Fontos koronavírus tájékoztatás
SÜTI (COOKIE) ÚTMUTATÓ
Ez az oldal a könnyebb kezelhetőség érdekében sütiket (cookie-kat) tartalmaz. A sütik szükségesek weboldalának optimális használatához. Segítenek általános használati statisztikák rögzítésében, valamint olyan információk tárolásában, amelyek lehetővé teszik bizonyos szolgáltatások, például a járművek összehasonlítása funkció használatát.Ezek a sütik nem tartalmaznak beazonosítható személyes adatokat. A sütikkel kapcsolatban további információkat olvashat a következő oldalon: Adatvédelem.

2020. 05. 11.

A mesterséges madárpiszok védi a Ford-ok fényezését

Hogyan védi meg a mesterséges madárpiszok a Ford-ok fényezését a mindennapokban?

Bár sok országban szerencsés előjelnek számít, ha valakire rápiszkít egy madár, ugyanezt egy autó fényezésén már senki sem látja örömmel.

Szerencsére a Ford autóit még erre is letesztelik – méghozzá mesterséges madárürülékkel.

A laboratóriumban kifejlesztett, szintetikus potyadék annyira valósághű, hogy még tartalmában is hűen követi az európai madárpopuláció nagy részének étrendjét, és persze az ezzel járó magas savtartalmat is.

A mesterséges ürüléket spray formában viszik fel a próbapanelekre, amiket az extrém nyári forróságot modellezve 40, 50 és 60 Celsius fokos hőkamrákba tesznek, hogy egészen a végső határig teszteljék a festékréteg korrózióvédelmét.



A “madárürülék teszt” azonban csupán egy a sok megpróbáltatás közül, ami a festékmintákra vár. A lefényezett lemezeket ezen kívül bepermetezik még lúgos tisztítószer és foszforsav keverékével, illetve szintetikus pollennel is, utána pedig jöhet a 60 és 80 Celsius fokos kemence 30 percre, hogy kiderüljön, mennyire ellenálló a fényezés a levegőben lebegő részecskékkel vagy fákról csöpögő ragacsos nedvekkel szemben.

Tavaszi nagytakarítás

A tavasz és a nyár különösen nehéz időszak a fényezett felületek számára, hiszen ilyenkor nemcsak madárból van több, hanem a melegtől lágyabbá válik a festékréteg, ráadásul a napsütés is intenzívebb. Este aztán lehűlnek a fémlemezek, és a rájuk tapadt szennyeződés (így a madárpiszok is) még erőteljesebben odaragad. Ha ezt nem takarítjuk le időben, olyan nyomot hagyhat, amit később már csak különleges kezeléssel lehet eltávolítani.

Szerencsére a karosszéria színét adó festékréteg kikeverésekor a pigmentanyagok, gyanták és oldószerek gondos adagolásával a Ford szakemberei képesek elérni, hogy a festékbevonat összetétele optimális legyen, így a fényezés az évszaktól és az időjárástól függetlenül ellenáll az efféle szennyeződéseknek.

A madárpiszok tudománya

A madárürülék általában fekete és fehér színű, ám ez nem homogén anyag. Kevesen tudják, hogy a fehér rész valójában húgysav, vagyis a madár húgyúti rendszerében képződő vizelet. Az ürüléket az emésztőrendszer állítja elő, és bár mindkét részt egyszerre üríti a madár, ez többnyire olyan gyorsan történik, hogy nincs idejük összekeveredni.

  További festéktesztek a Fordnál

A festékminták további vizsgálatai között szerepel még az is, amikor a felületeket 6000 órán át, azaz 250 napig szünet nélkül bombázzák UV-fénnyel egy fénylaboratóriumban, öt évet szimulálva ezzel a Föld leginkább napsütéses vidékein. Vagy ott van még a mélyfagyasztás nulla fok alatti hőmérsékleten, és amikor durva téli közúti szennyeződésnek teszik ki a lemezeket magas nedvességtartalmú sókamrában… és akkor még nem is beszéltünk arról a tesztről, amikor üzemanyagot folyatnak rájuk, mintha tankolás közben túlcsordulna a benzin vagy a gázolaj.

  Hogyan érdemes letisztítani a madárürüléket az autóról?

A madárpiszkot az autón hagyni nem túl jó ötlet. Minden autósnak azt javasoljuk, hogy ilyenkor mossák le járművüket szivaccsal és langyos vízzel, amihez pH-semleges autósampont kevernek, és ezzel óvatosan tisztítsák le a fényezést. Ha évente egyszer-kétszer le is vaxolják a karosszériát, akkor a festékréteg még hatékonyabban ellenáll majd az efféle támadásoknak – ráadásul a csillogását is tovább megőrzi.


E-mailt/visszahívást kérek!


A Ford Motor Company

A Ford Motor Company globális vállalat, amelynek központja a Michigan állambeli Dearborn. A vállalat tevékenységi köre a Ford személyautók, haszongépjárművek, városi terepjárók (SUV) és elektromos hajtású autók, valamint a Lincoln luxusautók tervezése, gyártása, értékesítése, szervizelése és a velük kapcsolatos szolgáltatások biztosítása. A vállalat a Ford Motor Credit Company révén pénzügyi szolgáltatásokat is nyújt. A Ford vezető szerepre törekszik az elektromos autók, az önvezető járművek és a mobilitás területén. A Ford mintegy 199.000 embert foglalkoztat világszerte. Amennyiben több információra van szüksége a Fordról, termékeiről vagy a Ford Motor Credit Company vállalatról, kérjük, keresse fel a www.corporate.ford.com vagy a www.ford.hu honlapot.

A saját tulajdonú vállalatokban körülbelül 53.000 alkalmazottat, az összevont, illetve nem összevont közös vállalkozásokkal együtt pedig mintegy 67.000 embert foglalkoztató Ford Európa felel a Ford márkához tartozó autók gyártásáért, értékesítéséért és karbantartásáért Európa 50 piacán. A Ford Motor Credit Company mellett a Ford Európa üzleti tevékenysége magában foglalja a Ford Ügyfélszolgálat és 24 gyártóüzem (16 saját tulajdonú vagy összevont közös vállalat és 8 nem összevont közös vállalkozás) működtetését. Az első Ford autókat 1903-ban szállították Európába – ugyanabban az évben, amikor a Ford Motor Companyt alapították. Az európai gyártás 1911-ben indult meg.



Márkakereskedésünk hírei