SÜTI (COOKIE) ÚTMUTATÓ
Ez az oldal a könnyebb kezelhetőség érdekében sütiket (cookie-kat) tartalmaz. A sütik szükségesek weboldalának optimális használatához. Segítenek általános használati statisztikák rögzítésében, valamint olyan információk tárolásában, amelyek lehetővé teszik bizonyos szolgáltatások, például a járművek összehasonlítása funkció használatát.Ezek a sütik nem tartalmaznak beazonosítható személyes adatokat. A sütikkel kapcsolatban további információkat olvashat a következő oldalon: Adatvédelem.

Aktuális ajánlatok
2019. 11. 19.

Ford-Viszlát, papír és ceruza!

Viszlát, papír és ceruza! A 360 fokos tervezés révén a Ford dizájnerei már az első vonal meghúzásától kezdve a vezetőülésben érezhetik magukat

KÖLN, Németország, 2019. november 14. – A Ford Motor Company egy új eszközt vezetett be, aminek segítségével a formatervezők könnyebben megálmodhatják és megoszthatják vázlataikat, és azonnal megtapasztalhatják – méghozzá 3D-ben vagy virtuális valóságban –, hogyan mutatna az általuk elképzelt környezet a vezető vagy bármelyik utas szemével nézve.

A tervezők eddig úgy dolgoztak, hogy egy lapra rajzolták le elképzelésüket, majd ebből háromdimenziós számítógépes (CAD) modell készült. Most viszont a felvázolt ötlet azonnal úgy jelenik meg, hogy a dizájner már a vezető vagy az utasok szemszögéből láthatja a környezetet; ez a megoldás jól érzékelteti a Ford elkötelezettségét az emberközpontú tervezés iránt.



“A 360 fokos tervezés lehetővé teszi, hogy egyszerre, összességében tekinthessük át a műszerfalat, az ajtókat, az üléseket és a középkonzolt, tisztábban megfigyelve ezek összhatását,” mondta el Nicolas Fourny, a Ford Európa utastér-dizájnere. “Láthatjuk, hogy mi illik össze és mi nem, kísérletezhetünk a különféle elemekkel és alkatrészekkel, és már a tervezés legelső pillanatától kezdve a felhasználói élményt helyezhetjük a középpontba.”

A Ford kölni Formatervezési Központjában kifejlesztett 360 fokos tervezés immár szerves része az új modellek dizájn-folyamatának. Fourny és csapata animációs programokat is használnak rajzaik életre keltéséhez: a műszerfalvilágítást és a képernyőket felkapcsolva vagy egy-egy elem áthelyezésével könnyedén megváltoztathatják az utastér összképét és hangulatát.


A kabint így áttekintve egyszerűen megtapasztalható, mennyit számít az ülések magasságának és szélességének módosítása, vagy hogyan látnak ki a hátsó utasok; könnyű megváltoztatni egy tetőkonzol szélességét vagy helyzetét, és szabadon lehet kísérletezni a színekkel, anyagokkal és formákkal. Mindez szinte művészi minőségben valósul meg, sokkal szebben és praktikusabban, mint a korábbi számítógépes tervezéssel.

Az új eszköz alapötletét Fourny a videojátékok fejlesztéséből merítette, amelyekben gyakran egy egészen új világot alkotnak, ahol a játékos szabadon mozog. A 360 fokos rajz érzékletes előképet ad arról, hogy mi veszi majd körül a vezetőt, így már jóval a CAD-fázis előtt megvalósul az interakció a szemlélő és az őt körülvevő környezet között.

Idén a Ford az első autógyártóként kezdte alkalmazni a Gravity Sketch 3D virtuálisvalóság-eszközt, amellyel a dizájnerek még emberközpontúbb terveket készíthetnek.


E-mailt/visszahívást kérek!


A Ford Motor Company

A Ford Motor Company globális vállalat, amelynek központja a Michigan állambeli Dearborn. A vállalat tevékenységi köre a Ford személyautók, haszongépjárművek, városi terepjárók (SUV) és elektromos hajtású autók, valamint a Lincoln luxusautók tervezése, gyártása, értékesítése, szervizelése és a velük kapcsolatos szolgáltatások biztosítása. A vállalat a Ford Motor Credit Company révén pénzügyi szolgáltatásokat is nyújt. A Ford vezető szerepre törekszik az elektromos autók, az önvezető járművek és a mobilitás területén. A Ford mintegy 199.000 embert foglalkoztat világszerte. Amennyiben több információra van szüksége a Fordról, termékeiről vagy a Ford Motor Credit Company vállalatról, kérjük, keresse fel a www.corporate.ford.com vagy a www.ford.hu honlapot.

A saját tulajdonú vállalatokban körülbelül 53.000 alkalmazottat, az összevont, illetve nem összevont közös vállalkozásokkal együtt pedig mintegy 67.000 embert foglalkoztató Ford Európa felel a Ford márkához tartozó autók gyártásáért, értékesítéséért és karbantartásáért Európa 50 piacán. A Ford Motor Credit Company mellett a Ford Európa üzleti tevékenysége magában foglalja a Ford Ügyfélszolgálat és 24 gyártóüzem (16 saját tulajdonú vagy összevont közös vállalat és 8 nem összevont közös vállalkozás) működtetését. Az első Ford autókat 1903-ban szállították Európába – ugyanabban az évben, amikor a Ford Motor Companyt alapították. Az európai gyártás 1911-ben indult meg. 





Márkakereskedésünk hírei